Friday, 5 August 2011

از دیوار نُدبه در اورشلیم تا چاه جمکران در قم

موعودگرایان از اورشلیم تا قم سخت مشغول فریب و تحمیق توده‌ی مردمان گمراه با ابزار فکری مشترک، اما در لباس‌هایی 

متفاوت







یهودیان و مسیحیان دست بر دامان دیوار نُدبه در اورشلیم(بیت‌المقدس) به امید ظهور موعود. آنها نامه های خویش به یهوه را در جرز دیوار قرار می‌دهند





و خداوند را در جرز دیوار می‌جویند و از سنگ و کلوخ توسل می‌جویند





اما غافل از آنکه سنگ شنوا به زمزمه‌های آنان نیست





کوچک و بزرگ هم نمی‌شناسد همه بر سر این خان رنگین تحمیق توده‌ها گرد آمده‌اند. از رئیس‌جمهور آمریکا تا بازیگر سینمایی هالیوود تا رهبر کاتولیک‌ها







خدای این گمراهان کجاست زمانی که کسانی از خودشان روزانه این نامه‌ها ا از میان جرز دیوار و سنگ‌ها برون می‌آورند به خاکروبه و زباله‌دانی سرازیر می‌کنند؟









دست‌های کوچک یک کودک در میان شکاف سنگ‌ها می‌رود تا نامه‌های باقی‌مانده را برون آورد و روانه زباله‌دان سازد



این‌سوتر از اورشلیم، در جمکران قم گروهی دیگر همین فکر بیمار را در لباسی دیگر به خورد توده‌های گمراه و تحمیق شده، می‌دهند



















خرد گم کرده‌اید شاید نمی‌دانید؟












نامه‌ها و عریضه‌ها هفته‌ای یک‌بار از چاه تخلیه و به دور ریخته می‌شود. بسیاری اوقات این تخلیه و جمع آوری در برابر دیدگان زائران چاه صورت می‌پذیرد. آیا مغزهای خفته‌ی آنان پیرامون چرایی نوشتن نامه‌ای که راهی زباله‌دانی می‌شود از خود پرسش نمی‌کند؟














No comments:

Post a Comment