آیت الله امجد با اشاره به ادعاهای برخی در روزهای اخیر، دربارهی ارتباط با حضرت ولی عصر (عج) تاکید کرد: امروز هر که میگوید خدمت امام زمان میرسد یا بگوید نسبتی با امام زمان دارد دروغ مسلمی گفته است. احدی خدمت امام زمان نمیرسد. اگر هم باشند در بین ما هیچ پیدا نیستند و هیچ وقت این علم داران و شخصیتهای ما نمیتوانند این کار را بکنند و هیچ کس حق ندارد بگوید خدمت امام زمان میرسد.
به گزارش خبرنگار کلمه، آیت الله محمود امجد در جمع گروهی از نمازگزاران در مالزی با بیان اینکه «هر حرفی میزنیم در عالم ضبط میشود، پس خلاف نگوییم، فریبکاری نکنیم و مردم را در لباس روحانیت گول نزنیم» افزود: مردم میفهمند. امروز دیگر روزی نیست که بتوان سر مردم کلاه گذاشت. ممکن است بخواهیم عدهای را در جهل نگه داریم ولی در حقیقت اینگونه نیست، مگر اینکه بخواهیم خود را فریب دهیم. وقتی پای انسان لب گور است و در لباس روحانیت دروغ میگوید چه میتوان کرد؟ نمیدانم چطور میخواهند جواب خدا را بدهند. آنهم برای چه؟ برای منافع دنیوی؟
این استاد اخلاق با اشاره به اینکه بزرگترین خیانت، فریب دادن و گول زدن مردم است و بالاتر از این خیانتی نیست، اظهار داشت: مردم محترماند، خداوند نیز مردم را دوست میدارد که انبیا را برای هدایت این مردم فرستاده که به راه خودشان بروند. و آنانی که در راه انبیا هستند، وظیفهشان هدایت و ارشاد مردم است.
این شاگرد مبرز حضرت آیت الله بهجت با اشاره به برخی صحبتها دربارهی ارتباط با حضرت ولی عصر (عج) تاکید کرد: امروز هر که میگوید خدمت امام زمان میرسد یا بگوید نسبتی با امام زمان دارد دروغ مسلمی گفته است. احدی خدمت امام زمان نمیرسد. اگر هم باشند در بین ما هیچ پیدا نیستند و هیچ وقت این علمداران و شخصیتهای ما نمیتوانند این کار را بکنند و هیچ کس حق ندارد بگوید خدمت امام زمان میرسد.
آیت الله امجد خاطر نشان کرد: امام زمان که در جمکران یا اینجا و آنجا نیست. بله امام زمان از نظر فیزیکی یک جایی هست ولی ما نمیدانیم کجاست و این سرّ خداست که او را مخفی کرده است. که اگر بیاید میکشندش، همین ماهایی که طرفدار امام زمان هستیم میکشیمش، چرا که ما هواپرستیم، خداپرست نیستیم. هر کار میخواهیم میکنیم، هر دروغی بخواهیم میگوئیم. اگر ما امام زمان را برای عدالت میخواهیم، خودمان هم باید عادل بشویم. آدم عادل که دروغ نمیگوید؛ آدم عادل که شخصیت پرستی نمیکند.
وی پرسید: تا کی میخواهید به مردم دروغ بگوئید و بعد به مردم بگویید به رادیوهای خارجی گوش ندهید. بگذارید همه چیز شفاف گفته شود تا مردم هم روشن شوند.
آیت الله امجد ادامه داد: رسانه باید در حاکمیتی که ادعا میکند جمهوری اسلامی است آزاد باشد و همهی مردم، راضی و ناراضی، حرفشان را بزنند تا مردم رشد پیدا کنند. وگرنه مثل الان میشود که هر کس هر نسبتی که میخواهد میدهد، امام زمان و خدا را زیر سوال میبرد، و اینها همه به خاطر طمع دنیاست.
وی همچنین اظهار داشت: همه میدانند که ما خائن به مردم نیستیم و قصد ما لطمه زدن به جامعه نیست. حرف ما این است که روشن شوید تا به کلی سقوط نکنید. خودتان مردانه به میدان بیایید و حقیقت را بگویید. جمهوری یعنی مردم راضی و ناراضی بتوانند حرف خودشان را بزنند، آن وقت خواهید دید جامعه چقدر رشد خواهد کرد. نه اینکه همهی رسانهها را یکطرفه کنیم و آن وقت یک کسی به اسم روحانی هر چه دلش میخواهد بگوید. این درست نیست. مردم به ما میخندند. با مردم نمیشود بازی کرد.
وی گفت: باید برگردیم به خدا، به اسلام، به دین. نه اینکه فقط بگوییم عجل علی ظهورک، امام زمان بیاید چه کند؟ امام زمان برای تحقق عدالت برای همه میآید. ما باید آماده باشیم. همهی ما باید عادل باشیم.
این استاد اخلاق در خاتمه تاکید کرد: همین بندهای که الان اینجا نشستهام، اگر شما اعتراض درستی کنید و من قبول نکنم، نباید فردا پشت سر من نماز بخوانید. چرا که در این صورت من از عدالت ساقط هستم. حالا هر که میخواهم باشم. و هر کس دم از مصونیت از گناه بزند از عدالت ساقط است.
لازم به ذکر است که روز یکشنبه خبرگزاری رسا گزارش داده بود محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه «ولی فقیه از سوی امام زمان (عج) معین شده و دستورات او را هم معین کردهاند و فرمودهاند که گوش به حرف ولی من دهید» گفته است: «ولی مطلق فقیه در تصمیمات خود هیچگاه اشتباه نمیکند؛ چراکه اگر بخواهد تصمیمی بگیرد و این تصمیم صد درصد به ضرر امت اسلام باشد، وظیفه لطف امامتی امام زمان (عج) ایجاب میکند که به هر نوعی وی را ارشاد کند.
No comments:
Post a Comment